статии

ОТСЛАБВАНЕ С КУРКУМА

  • 26.03.2019

Как да отслабнете приемайки куркума

Освен със всичките си полезни качества куркумата се оказва и полезна при отслабването и контролирането на телесната маса. Според едно изследване на Университета „Тъфтс“ се разкрива, че куркумата може да предпазва и предотвратява натрупването на мазнини в организма, тъй като забързва метаболизма и регулира стойностите на холестерола.

Наднорменото тегло е следствие от процеса ангиогенеза  –  разрастване и натрупване на мастна тъкан, което не може да се случи, ако не се образуват нови кръвоносни съдове. Куркуминът основната съставка на куркумата, потиска ангиогенезата в мастната тъкан.

Черния дроб е детоксикатора в човешкия организъм, ако не функционира нормално , процеса на детоксикация се понижава в следствие на което се натрупват килограми. Куркумата спомага черния дроб сам да се детоксикира и така да подобри функционалността си!

Как да се отслабне с куркума?! Добавяйте я редовно в яденетата на вкус, но без да прекалявате. Нормалната дневна доза е не повече от 3 грама на ден. Ако превишите използването й може да причини гадене, диария, лошо храносмиляне… Тъй като всеки организъм е различен използвайте я в порядъка до 3 грама на ден по ваш вкус и избор. Имайте в предвид, че тя не е панацея и най-добри резултати дава в комбинация със хранителен режим, упражнения и здравословен начин на живот.

Кога се спира консумацията на куркума:

При бременност и кърмене, при хирургична интервенция, по време на месечен цикъл, при проблеми със жлъчката, при медикаменти които разреждат кръвта или контролират кръвните захари, тъй като могат да усилят въздействието на медикамента и по този начин да го предозират.

Хранителна информация за количество от 100 гр. куркума:

Калории (kcal) 354

Общо мазнини 10 гр.

Наситени мазнини 3,1 гр.

Полиненаситени мазнини 2,2 гр.

Мононенаситени мазнини 1,7 гр.

Холестерол 0 мг.

Натрий 38 мг.

Калий 2 525 мг.

Общо въглехидрати 65 гр.

Баластни вещества 21 гр.

Захар 3,2 гр.

Белтъчини 8 гр.

Витамин C 25,9 мг.

Калций 183 мг.

Желязо 41,4 мг.

Витамин B6 1,8 мг.

Магнезий 193 мг.

Автор: Гена Живкова-Чолакова